SETMANA DE LA CIÈNCIA

Ja sabeu que des de l'any passat al centre destinem un espai de l'horari per tal que els alumnes experimentin, manipulin, reflexionin i es facin preguntes entorn a la ciència. Creiem que d'aquesta manera els ajudem a entendre els fets i fenòmens del món que els envolta.En motiu de la setmana de la ciència aprofitem per ensenyar-vos activitats tan d'aquest any com de l'anterior perquè feu un cop d'ull a l'aula.

ACTIVITATS AMB ANIMALS I PLANTES
Hem xafat fulles d'espinancs amb alcohol, hem posat una tira de paper de filtre i hem vist que queda de color verd perquè totes les fulles tenen la clorofil.la, un pigment de color verd que fa la fotosíntesi”. Alumnes de 3r

" Hem cuidat tan bé el cuc de la farina que ha fet tota la metamorfosi fins a convertir-se en un escarbat de la farina”. Alumnes de segon

“ Hem descobert que el lluç té brànquies, que la boca se li fa molt més gran, que té molts tipus d'aletes que tenen funcions diferents.... “ Alumnes de 3r
" Estem molt contents perquè al llarg del curs hem vist i estudiat com la mongeta ha anat creixent i ha fet una mongetera molt alta! Ha fet noves mongetes” Alumnes de segon
“ Vam veure molt bé l'aparell reproductor d'una planta amb flor amb la lupa binocular, ara entenc millor a on està el pol.len”. Alumnes de 5è.
“ Hem preparat mostres de capes fines de ceba i de pollastre per observar-ne les cel.lules: unes són animals i altres són vegetals”. Alumnes de 5è
En Miquel va portar un cranc de riu americà que va trobar al riu. El vam tenir uns dies a l'aula de ciències per estudiar-lo. Vam aprendre que és una espècie invasora i que està provocant la desaparició del cranc de riu ibèric. Alumnes de segon.
La Mar va trobar sota el roure de casa seva aquesta eruga. Gràcies a la Fina ( tutora de 1r) vam saber que era l'eruga de la papallona de la mort. La vam col.locar en un terrari i ràpidament es va enterrar per fer la metamorfosi. Esperem que arribi a bon port i que poguem veure la papallona ben aviat.

ACTIVITATS AMB MATERIALS
Ens va costar molt endevinar perquè necessitàvem el paper de filtre!! Al final vam aconseguir separarl'aigua de la sorra” Alumnes de 2n

TÍTOL : QUIN ESTRI ÉS EL MÉS ADEQUAT?

MATERIAL:

• pinces

• imant

• colador

• paper filtre

PROCEDIMENT :

1.Volem treure un clip d’un got d’aigua sense mullar-nos els dits.

2.Tenim un plat ple de mongetes i sal barrejats i volem endreçar cada cos al seu pot.

3.Tenim un plat ple de clips i mongetes s i volem posar cada cosa al seu lloc.

4.Tenim un got amb sorra i aigua.

CONCLUSIONS

Digues quin estri has utilitzat en cada cas:

Quan l'aigua s'acosta als 100 ºC s'evapora i es tranforma en vapor. Va desaparèixer molta aigua perquè es va evaporar”Alumnes de 3r.

“Em sembla que aquest és la malaquita perquè la fitxa diu que té un color verd brillant”

“ Aquesta roca està formada per cristalls de diversos colors... em sembla que és l'ortosa”

Alumnes de 4t i 5è

“ Hem aconseguit muntar un circuit amb dos interruptors i dos bombetes que funcionen de forma independent!” Alumnes de 6è
“ Hem comprovat que l'energia solar es pot convertir en energia elèctrica i llavors fer moure un molinet. Si tapem les plaques solars el moline deixa de moure's.”

“Amb dos iogurts i un tros de llana hem demostrat que el so també viatja pel medi sòlid ( llana). Quan parlem viatja pel medi aeri” Alumnes de 4t.

“Quin cotxe arribarà més lluny? Vam comprovar que amb el terra rugós li costa molt avançar, però el llis va molt bé. Vam mesurar la distància i vam poder observar que el més ràpid és el groc perquè té les rodes grosses i llises. No ens ho pensàvem perquè sembla de joguina!” Alumnes de 1r

“ Ara estem a la tardor i hem après que les estacions apareixen perquè la terra està inclinada. Segons si els rajos del sol li toquen directe o no, tenim les estacions”

Alumnes de 3r.